reklama

Jak reklamować się w województwie śląskim?

Województwo śląskie to jedna z najważniejszych części Polski. Pokaźna liczba dużych miast sprawia, że działa tam wiele przedsiębiorstw. Ich właściciele mają do wykorzystania szeroki wachlarz działań reklamowych skierowanych do potencjalnych odbiorców. W jaki sposób najlepiej reklamować się w województwie śląskim?

Telewizja

Na Śląsku działają prężnie lokalne telewizje, w których może pojawić się nasza reklama. Katowice, do spółki z Siemianowicami Śląskimi i Chorzowem, są siedzibą oddziału programu trzeciego Telewizji Polskiej. Budynek regionalnej katowickiej Trójki znajduje się przy ulicy Telewizyjnej 1, na granicy tych trzech miast. Konkurencją dla państwowej spółki jest powstała w 2008 roku TV Silesia (TVS). Jej format przez lata ewoluował i uznaje się ją już za ogólnopolską telewizję. W obu tych stacjach można zamieszczać reklamy, oczywiście w formacie wideo.

Radio

Innym formatem charakteryzować się będzie oczywiście radiowa reklama. Będzin, Piekary Śląskie, Zabrze – tam nadają bardzo popularne na Śląsku stacje, na przykład AntyRadio, Radio Piekary czy Radio Silesia. Nie można także zapomnieć o radiach państwowych, takich jak Polskie Radio czy Radio Katowice. Najpopularniejszym kanałem jest bezapelacyjnie RMF FM, jednak warto zwrócić uwagę na Radio Piekary. To regionalna stacja, która jest jedną z najchętniej słuchanych na Śląsku. Tygodniowa słuchalność oscyluje w okolicach miliona ludzi. To szczególna pozycja w odbiornikach Ślązaków, którzy cenią, że propaguje się w niej mówienie śląską gwarą. Inne mniejsze śląskie radia to: Radio CCM, Fest, Express, 90 i eM.

Portale internetowe

Dobrym pomysłem reklamowym jest współpraca z regionalnymi portalami internetowymi. W dobie powszechnej cyfryzacji w każdym miejscu może znaleźć się nasza reklama. Sosnowiec ma sosnowiecki.pl, Katowice – mojekatowice.pl, Gliwice – 24gliwice.pl i wiele, wiele więcej. Właściwie każde miasto ma po kilka takich portali informacyjnych – mniejszych bądź większych. Do tego należy doliczyć także oficjalne miejskie strony internetowe, za których treść odpowiadają jednostki prasowe podległe Urzędom Miejskim.

Gazety

Papierowe gazety niestety są coraz mniej popularnym medium. Młodzi ludzie coraz rzadziej sięgają po ten rodzaj przekazu informacji – jest to domena głównie starszych. Właśnie tam warto zamieścić reklamy, których celem jest zainteresowanie czymś bardziej doświadczonego pokolenia. Istnieje wiele małych regionalnych gazet, ale warto przyjrzeć się ofertom reklamowym “Dziennika Zachodniego” – jednego z największych papierowych wydań na Górnym Śląsku.

Social media

Chcąc trafić z komunikatem reklamowym do młodszych ludzi warto zainwestować w reklamę w mediach społecznościowych. Młodzi często używają Facebooka, Instagrama czy Twittera i stamtąd czerpią wiedzę. Warto nawiązać współpracę z popularnymi mediami, które mają wysoki odsetek klikalności wśród młodzieży. To zdecydowanie poprawi wizerunek naszej reklamy.

Reklama zewnętrzna

Bardzo popularny rodzaj promocji, z wykorzystaniem wszelkiej maści billboardów, citylightów oraz reklam ruchomych na autobusach, tramwajach, trolejbusach i samochodach. Aglomeracja śląska jest bardzo dużym skupiskiem ludzi, którzy często stoją w korkach i mają bardzo dużą szansę zauważyć outdoorową reklamę.

Post Author: zorganizadmin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.