sklep internetowy

Zakładamy sklep internetowy – na co zwrócić uwagę?

Rozpoczęcie sprzedaży internetowej może być doskonałym biznesem, który pozwoli zarobić spore pieniądze. Wiele osób decyduje się na sprzedaż na Allegro, tam jednak konkurencja ze stałymi użytkownikami, może okazać się zabójcza dla początkujących. Dlatego część z nich decyduje się na założenie sklepu internetowego. Na co zwracać uwagę? Odpowiadamy!

Znajdź sobie niszę

Rozpoczynając przygodę z biznesem warto znaleźć niszę, w której nie będziemy musieli rywalizować z bardzo rozbudowaną konkurencją. Pamiętajmy jednak, że znalezienie przestrzeni rynkowej, w której nie działa jeszcze wiele firm nie musi od razu przełożyć się na sukces! Przeprowadźmy przynajmniej minimalne badania, czy internauci w ogóle byliby zainteresowani kupnem produktu, który oferujemy. Mała konkurencja może być związana po prostu z małym popytem.

Wybierz platformę ecommerce: PrestaShop, Shoper lub inną

Gdy planujemy ruszyć z naszym sklepem, wybrać musimy platformę, na której zostanie on zbudowany. Możliwości jest wiele. Najpopularniejszymi są takie rozwiązania jak PrestaShop, Shoper, Shoplo czy Woocomerce.

Zadbaj o media społecznościowe

Gdy sklep internetowy już istnieje należy zaprezentować się swoim potencjalnym klientom. Nie ma lepszej możliwości niż włączenie się do grona użytkowników mediów społecznościowych! Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, Twitter, LinkedIN – jest ich tak wiele, a każda z platform przyda się w innej branży. 

Postaw na pozycjonowanie

Musisz mieć świadomość, że klienci będą wyszukiwać produkty także za pomocą Google’a. Ułatw im trafienie do swojego sklepu internetowego dzięki aktywnemu pozycjonowaniu. Im wyższa lokata w wynikach wyszukiwania, tym lepiej. Internauci mają tendencję do odwiedzania jedynie pierwszych czterech-pięciu odnośników na pierwszej stronie. Jeśli się tam znajdziesz, masz ogromną szansę zwiększyć sprzedaż!

Post Author: zorganizadmin