Właściciele sklepów internetowych, którzy decydują się na wprowadzenie bloga w swoim sklepie, postępują bardzo słusznie, jest to bowiem świetna inwestycja. Choć wymaga poświęcenia odrobiny czasu na przygotowanie treści, grafik i publikacji, to przełożyć może się na widoczność sklepu internetowego. Odpowiadamy, gdzie można założyć bloga.
Subdomena czy katalog?
Istnieją dwie możliwości założenia bloga w sklepie internetowym. Można umieścić go w subdomenie lub katalogu. Na czym polegają oba rozwiązania? Jakie mają wady i zalety? Sprawdź sam!
Szukasz firmy, która pomoże Ci stworzyć i prowadzić bloga firmowego? Agencja INTLE to miejsce, do którego powinieneś trafić!
Blog w subdomenie
Blog, który został stworzony w subdomenie jest całkowicie nową stroną. Jak wyglądać będzie adres URL, który zobaczymy w pasku? Przykładem może być https://blog.domenatwojegosklepu.pl. Jakie będzie miało zalety takie ustawienie, a jakie wady?
Wady blogów stworzonych w subdomenie
Ten rodzaj bloga musi pracować na swoją pozycję od zera. Pewnym jest, że nawet najbardziej merytoryczne, rzetelne i pomocne artykuły, które posiadają poszukiwane słowa kluczowe, nie będą miały wpływu na podwyższenie rankingowej pozycji strony głównej. Blog może także dostarczać informacje na wielu różnych polach zainteresowań, co sprawić może, że wygeneruje wokół siebie społeczność, która nie jest zainteresowana w rzeczywisty sposób produktami ze sklepu internetowego. Co za tym idzie, klienci mogą nie kojarzyć faktu, że jest to blog firmowy należący do danego przedsiębiorstwa.
Zalety blogów stworzonych w subdomenie
Generować ruch można za pomocą tworzenia tekstów o różnorakiej tematyce, niekoniecznie związaną ze stroną sklepu. Błędy popełnione w linkowaniu bloga lub kary nałożone przez Google’a, nie wpływają na pozycjonowanie głównego sklepu internetowego. Zarówno strona główna, jak i blog mogą mieć osobne kampanie. Także analiza ruchu i pozycjonowanie słów kluczowych może być skierowana i dla strony głównej, i dla strony bloga.
Blog w katalogu
Blog, który został stworzony w katalogu jest przynależny do serwisu. Może przyjmować na przykład postać https://domenatwojegosklepu.pl/blog. Jakie wady i zalety ma to rozwiązanie?
Wady blogów stworzonych w katalogu
Jeśli linki nie będą spełniać wytycznych Google’a, kara, którą kalifornijski gigant nałoży na bloga, obejmie cały serwis, a domena zniknie z wyników wyszukiwania. Roboty Googla oczekują treści związanych z rodzajem działalności, dlatego nie należy odbiegać od tematyki. Zaistnieć może także kanibalizacja słów kluczowych. Czym jest kanibalizacja? Gdy słowo kluczowe pozycjonuje kilka podstron serwisu i te “pożerają się” wzajemnie.
Zalety blogów stworzonych w katalogu
Każdy artykuł pojawiający się na stronie sprawia, że roboty Google’a widzą aktywność na stronie. Wartościowe treści pozwalają windować stronę w wynikach wyszukiwania. Klienci łączą bloga ze sklepem internetowym, zwiększa się w związku z tym ruch na stronie, co może przełożyć się na większą sprzedaż. Możemy również liczyć na efekt “długiego ogona” i pozycjonowanie się na frazy związane z naszym biznesem, choć rzadziej wyszukiwane.
Zastanawiasz się nad sklepem internetowym dla Twojej firmy? Doradzamy na co zwrócić uwagę przy jego projektowaniu: Jak poprawić użyteczność Twojego sklepu internetowego?