Jak poprawić użyteczność Twojego sklepu internetowego?

Sklepy internetowe to dzisiaj podstawa. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że powinny być one tworzone pod i z myślą o klientach. Dobrze skonstruowana i zaprojektowana witryna przyciąga klienta i zachęca do zakupów. Pamiętaj, że proces zakupowy dla konsumenta ma być czym przyjemnych, co będzie warte powtórzenia w przyszłości. Ludzie lubią spędzać jak najmniej czasu na poszukiwania w Internecie. Chcą mieć dostęp do wszystkiego w stosunkowo szybki i łatwy sposób. Nie lubią spędzać dużo czasu na poszukiwaniach, wolą sięgać po proste i znane rozwiązania. Dlatego, jeśli Twoja strona internetowa nie wzbudza takiego zainteresowania na jakie liczyłeś, oznacza to, że przyszedł czas na zmiany.

Sprawdź łatwe sposoby na poprawienie użyteczności Twojego sklepu.

Twórz sklep z myślą o klientach

użyteczność sklepu internetowego

Pamiętaj najważniejszy na Twojej stronie internetowej jest klient. Dopasuj swój sklep pod preferencje osób, które będę w nim robić zakupy, a nie pod swoje własne. Jeśli chcesz, aby Twój sklep odniósł sukces musisz myśleć o dużo większej grupie odbiorców i ich potencjalnych upodobaniach względem ikonek, kolorów czy fontów.

Zwróć uwagę na dobry layout

Kolory czy ikonki to ważne dodatki do Twojej strony, ale swoją główną uwagę powinieneś skupić na ogólnym wyglądnie Twojego sklepu. Zadbaj, aby układ kompozycyjny strony był przejrzysty, czytelny i intuicyjny. Jeżeli klienci zobaczą, że Twoja strona jest łatwa i przyjemna w obsłudze częściej będą chcieli na nią wracać.

Zastanawiasz się na jakiej platformie budować swój sklep internetowy? Poznaj nasze porównanie: PrestaShop czy Shoper – którą platformę na stworzenie e-sklepu wybrać?

Zapewnij możliwość wyszukiwania produktów

ux sklepu internetowego

Posiadanie wyszukiwarki oraz filtrów na stronie jest bardzo ważne, zdecydowanie ułatwi to Twoim potencjalnych klientom wyszukiwanie produktów. Pamiętaj dobrze działająca wyszukiwarka powinna: być umieszczona w dobrze widocznym i rzucającym się w oczy miejscu (najlepiej na górze strony) oraz posiadać funkcje autouzupełniania.

Finalizacja zakupów

Koszyk to miejsce gdzie sklepy tracą przeważnie od 40 do 70% klientów.
Zadbaj, aby dobrze zaplanować wygląd oraz informacje jakie znajdą się
w koszyku na Twojej stronie.

ux sklepu internetowego

Szczególnie pamiętaj by klient:

  • Mógł mieć możliwość złożenia zamówienia jako „gość” zakupów
  • Mógł mieć możliwość dodania produktów lub wrócenia do kontynuacji
  • Miał jasne informacje odnośnie czasu i kosztach dostawy
  • Został poinformowany o możliwych sposobach płatności za zakupy

Wprowadź możliwość oceny produktów

użyteczność sklepu internetowego

Najczęściej opinie innych ludzi o danym produkcie przekonują użytkowników o jego zakupieniu. Najlepszym sposobem na uzyskanie komentarza od wcześniejszych klientów jest wysyłanie im poprzez odpowiedni system automatycznych maili z prośbą o wystawienie opinii na temat zakupionego przez nich produktu.

Postaw na pozycjonowanie

Istnieje kilka możliwości na utrzymanie swojego sklepu na szczycie listy
wyszukiwania w przeglądarce. Najbardziej efektownym z nich jest pozycjonowanie swojej strony za pomocą dużej ilości słów kluczowych, opisów produktów, częstotliwości dodawani nowych treści czy optymalizacji kodu HTML strony. Pozycjonowaniem sklepu zawsze możesz zająć się sam lub nawiązać współpracę z firmami specjalizującymi się w tego typu zadaniach.

Pamiętaj o regularnej aktualizacji

ux sklepu internetowego

Sklepy internetowe to wieczne zmiany i udoskonalenia. Zamieszczanie
aktualnych produktów, informacji oraz promocji to podstawa, ale nie zapominaj o systematycznych aktualizacjach całej witryny.

Prowadząc firmę, warto zastanowić się nad założeniem bloga firmowego. Stworzyliśmy artykuł, który podpowie Ci jak to zrobić: Gdzie założyć bloga sklepu internetowego?

Post Author: zorganizowana