Instagram i Facebook to dwa najbardziej popularne portale społecznościowe XXI wieku. Użytkowników Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera jest już około 3 miliardy, o czym informował niedawno Mark Zuckerberg. To pokazuje jak silną pozycję mają te media społecznościowe. Skoro są one tak rozchwytywane, dlaczego nie użyć ich jako narzędzi marketingowych. Dzięki nim możesz pozyskać nowych klientów. Dzisiaj social media nie są tylko miejscem rozrywki, ale również świata biznesu. Każda firma, która chce osiągnąć jak największe zyski powinna mieć własny fanpage na Facebooku i Instagramie. Tak może dotrzeć do odbiorców we właściwy sposób. Raport Digital 2019 z Hootsuite and We Are Social pokazuje, że spędzamy średnio około 6 godzin w internecie. Z czego jedne z najczęściej odwiedzanych stron to właśnie Facebook oraz Instagram. Daje, więc to duże pole do popisu dla przedsiębiorców. Te dwa social media stają się “współczesną agorą”- miejscem gdzie toczy się życie i działa biznes. Jaka jest rola Facebooka i Instagrama w marketingu? Czy są to narzędzia przydatne do pozyskiwania klientów?
Dlaczego warto reklamować się mediach społecznościowych?
Opłaca się reklamować w social mediach, gdyż inną drogą nie dotrzemy tak skutecznie do klienta. Teraz odchodzi się od tradycyjnego modelu reklam – typu ulotki, neony itp. Obecnie firmy inwestują w marketing online, a najczęściej swoje działania reklamowe podejmują w social mediach. Tutaj po raz kolejny trzeba zaznaczyć, że najczęściej wybieranymi platformami są Facebook i Instagram. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – w dzisiejszych czasach większość ludzi na świecie ma konto przynajmniej na jednym z tych portali społecznościowych. Dlatego tak istotne jest by Twoja firma posiadała fanpage w tych social mediach. Możesz tam udostępniać zdjęcia Twoich produktów, linki do artykułów, ogłaszać i prowadzić różne konkursy na stronie, udostępniać grafiki i wiele innych przydatnych w pozyskiwaniu klientów działań. Jeszcze nigdy nie byłeś tak blisko swojego nabywcy. Możesz nawiązać z nim bezpośrednią interakcję, gdy na przykład skomentuje post na koncie biznesowym Twojego przedsiębiorstwa. Dzięki mediom społecznościowym tworzy się więź na linii klient – firma. Jest to istotny aspekt prowadzenia biznesu, aby nawiązać pozytywną relację ze swoim odbiorcą. Masz wtedy pewność, że tworzysz razem ze swoimi konsumentami społeczność. Spraw, więc by Ci zaufali. Możesz tego dokonać odpowiednio zarządzając swoimi profilami firmowymi w social mediach. Dlatego najlepiej gdy dodajesz rzetelne informacje o produktach. Działania jakie podejmujesz w mediach społecznościowych mają istotny wpływ na reputację Twojej firmy.
Facebook i Instagram – jako narzędzia marketingowe
Facebook i Instagram to najbardziej popularne portale społecznościowe na świecie. Teraz mało kto nie posiada konta na tych platformach, dlatego kluczowe jest by Twoja firma miała własny fanpage na Facebooku czy Instagramie. Dlaczego to tak istotne? Dzięki takiej stronie możesz zbudować relację, stworzyć więź ze swoimi klientami poprzez interakcje. Działa to dwustronnie – najlepszy przykład to kiedy dodajesz post i ktoś go komentuje, a następnie Ty odpowiadasz na komentarz, wdajesz się w pewnego rodzaju dialog. Druga osoba dzięki temu czuje się ważna, a Ty zdobywasz jej zaufanie. Twoja firma zyska w oczach potencjalnych klientów. Dlatego komunikacja jest bardzo ważnym elementem, jeśli chodzi o portale społecznościowe. Musisz zwrócić na nią szczególną uwagę.
Facebook i jego narzędzia przydatne w marketingu. Działania marketingowe na Facebooku.
Skuteczny marketing na Facebooku ? – to prostsze niż myślisz. Facebook w swojej ofercie posiada wiele przydatnych narzędzi służących reklamowaniu się w sieci. Powstała nawet strona internetowa Facebook for Business, na której możesz znaleźć informacje, porady dotyczące reklam, artykuły z zakresu marketingu i wiele innych zasobów, które pomogą Ci rozwinąć Twoją firmę i dobrze ją reklamować na Facebooku. Jakie są popularne narzędzia Facebooka wspierające firmy w działaniach marketingowych? Są to między innymi:
- Facebook Ads
- Facebook Video
- Facebook Mentions
- Facebook Notes
- Facebook Instant Stories
Facebook Ads – to system reklam pozwalający na tworzenie i wykupowanie reklam na Facebooku, Instagramie, Messengerze. Umożliwia on administrowanie i tworzenie reklam oraz kierowanie ich do właściwych grup docelowych. To narzędzie umożliwia nam określenie szczegółowych informacji takich jak wiek, płeć, pasje, język i lokalizację użytkowników internetu. Ułatwia to znacznie wyznaczanie celów kampanii marketingowych. Koncentruje się na obszarach:
- Świadomości – oznaczającej budowanie wizerunku, świadomości firmy
- Działania – obejmujące wszystko co pozwala zwiększyć aktywność użytkowników na stronie
- Konwersji – dotyczy sprzedaży danego produktu
Dlatego to narzędzie staje się bardzo skuteczne w prowadzeniu działań marketingowych. Zapewni Ci ono rzeszę potencjalnych nabywców i sprawi, że Twoja firma stanie się popularna, a Ty zyskasz nowych konsumentów. Oprócz Facebook Ads przydadzą Ci się narzędzia takie jak:
Facebook Video – Pozwala na zamieszczanie materiałów wideo z reklamą danego produktu lub usługi.
Facebook Mentions – umożliwia prowadzenie transmisji na żywo (live streaming) oraz tworzenie tak popularnych w ostatnim czasie webinarów.
Facebook Notes – są to notatki zamieszczane na Facebooku, podobne do wpisów na blogu, wykazują większą skuteczność niż blog firmowy, który może być mniej popularny
Facebook Instant Stories – może przekierować użytkownika na zewnętrzną stronę, a ten nie musi wychodzić z aplikacji. Kiedy klika link i potem opuszcza Twoją stronę, wraca bezpośrednio do Facebooka. Dlatego to narzędzie jest dość często wykorzystywane przez firmy.

Źródło: https://statusbrew.com/insights/social-media-statistics/
Wszystkie te narzędzia pomogą Ci dotrzeć do użytkowników sieci i znaleźć nowych potencjalnych klientów na Twój produkt lub usługę. Jeśli dobrze zaznajomisz się z tymi pomocami bez trudu uda Ci się zwiększyć zyski Twojej firmy. Social media staną się Twoim sprzymierzeńcem w kwestii znajdowania nowych nabywców Twoich dóbr i usług.
Instagram jako narzędzie marketingowe – jak możesz dzięki niemu pozyskać nowych klientów. Kilka przydatnych wskazówek na temat Instagrama w marketingu!
Instagram z roku na rok staje się coraz popularniejszy. Coraz więcej firm zakłada konto na tej platformie. Powstała nawet strona Instagram Business, która pomaga przedsiębiorcom reklamować się na tym portalu społecznościowym. Jednak jak rozkręcić biznes na Instagramie? Jak reklamować firmę na Instagramie ?
Instagram to serwis głównie przeznaczony do publikacji zdjęć, więc jeśli chcesz by Twój biznes dobrze prezentował się na Instagramie musisz zainwestować w estetyczne zdjęcia. Nie możesz zapomnieć w tym miejscu o edytowaniu zdjęć, tak by prezentowały się jak najlepiej. Tym przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów. Dzięki takim działaniom odpowiednio zbudujesz wizerunek firmy. Należy pamiętać o tym, by Twoje zdjęcia były niebanalne. Musisz wśród wielu innych podobnych firm wyróżnić się. Bycie unikalnym to kluczowy aspekt działania w social mediach. Oprócz zdjęć istotnym elementem jaki możesz wykorzystać do zwiększenia liczby klientów jest Instagram Stories. Dobrze jeśli regularnie zamieszczasz relacje, dzięki temu Twój content lepiej trafi do odbiorców. Ludzie uwielbiają oglądać historie, dlatego będą zainteresowani wszelkiego rodzaju filmami typu BTS (behind the scenes) itp. Inwestując w to angażujesz odbiorcę, umacniasz z nim więź, a to istotny aspekt działań marketingowych. Ważnym elementem jest również biogram. Zawiera on podstawowe informacje o Twoim biznesie. W biogramie koniecznie wstaw link do swojej strony internetowej – dzięki temu odwiedzający Twój fanpage będą mieli do niej szybki dostęp. Na Instagramie są również istotne hashtagi. Pozwolą one szybko wyszukać interesujący obszar. Trzeba jednak odpowiednio je dobierać i precyzować, by nie użyć tych które są zbyt ogólne i nie doprowadzą użytkownika do Twojego profilu. Te i wiele innych istotnych aspektów uświadamiają jak skutecznym orężem w pozyskiwaniu konsumentów może być Instagram. Ten portal społecznościowy pomaga promować firmę i zdobywać nowych klientów. Dlatego warto zainwestować swój czas i pieniądze w odpowiedni marketing na Instagramie.
Inwestuj w social media! – zwiększysz ilość klientów i sprzedaż
Instagram i Facebook mogą okazać się dobrymi sprzymierzeńcami w kwestii pozyskiwania klientów. Jeśli umiejętnie zarządzisz swoimi profilami firmowymi na portalach społecznościowych gwarantujesz sobie dobrą pozycję w branży. Dlatego warto zainwestować w marketing w social mediach, ponieważ to zapewni Twojej firmie świetlaną przyszłość.