Personalizacja produktów to trend, który w dzisiejszym świecie coraz wyraźniej daje o sobie znać. W końcu dzięki dostępowi do internetu i rozwoju sprzedaży online w dowolnej chwili możemy zamówić produkt z właściwie każdego miejsca na świecie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób chce się wyróżnić. Podobnie jest z ubraniami firmowymi i roboczymi – tam zamawiający je pracodawca pragnie w dodatku, by łatwo można było identyfikować takie elementy garderoby z jego firmą. Nie trzeba w tym celu projektować oryginalnego fasonu – wystarczy w odpowiedni sposób oznakować odzież. Do wyboru mamy kilka technik, które pozwolą nanieść logo firmy czy też nadruki na koszulki bądź bluzy. Co jednak, kiedy logotyp jest złożony z wielu kolorów? Którą technikę wybrać w takim przypadku? Podpowiadamy!
Jaką odzież można znakować?
Indywidualizacja ubrań poprzez znakowanie to świetny sposób na wyróżnienie się z tłumu, który sprawdzi się w przypadku właściwie każdej odzieży. Możemy w ten sposób zamówić koszulkę czy bluzę z indywidualnym, nawet zaprojektowanym przez nas wzorem, np. na https://www.printsc.pl/nadruk-na-bluzie.html. Znakowanie odzieży sprawdzi się jednak również w przypadku dużych partii ubrań roboczych, nawet jeśli są wykonane z trwałych syntetycznych tkanin.
Znakować można softshelle, zimowe kurtki, ale także eleganckie ubrania służbowe. Stylowo wykonany logotyp zdobi nieraz kołnierz czy mankiet koszuli, dyskretnie haftowane wzory pojawiają się także na marynarkach. Trzeba tylko pamiętać, by dobrać technikę nadruku odpowiednio do materiału.
Które metody najlepiej odwzorowują logotypy z dużą liczbą kolorów?
Często logotypy przedsiębiorstw zawierają szeroką paletę kolorów i właśnie tego typu nadrukami się zajmiemy. Nie zawsze bowiem metoda, która wydaje się nam idealna, dobrze odwzoruje kolory nadruku. Takie problemy będą na przykład z haftem komputerowym. To technika znakowania uważana za jedną z najbardziej eleganckich, ale dysponuje jedynie ograniczoną liczbą kolorów. W dodatku im ich więcej, tym większej liczby nici potrzeba, a koszt zdobienia rośnie.
Wykonując wielokolorowe nadruki na koszulki zdecydowanie lepiej wykorzystać termotransfer. Metoda ta polega na przygotowaniu specjalnej foliowej kliszy z naniesionym uprzednio znakiem. Nadruk jest wykonywany przy pomocy farb, jak i kleju. Następnie specjalne prasy przenoszą przygotowany schemat na odzież. Końcowy efekt zależy od wyboru folii. Na najlepsze kolory pozwala folia flex, która może dać błyszczący lub matowy wydruk. Folia flock jest bardziej opłacalna przy mniejszych nakładach, efekt będzie bardziej aksamitny, ale dostępnych kolorów jest mniej. Zaletą termotransferu jest uniwersalność – wykonuje się go na niemal wszystkich rodzajach tekstyliów.
Nadruki na koszulki termotransferowe będą bardzo trwałe, ale problemem bywa to, że nie przepuszczają powietrza. To problem przy dużych zadrukowanych powierzchniach. Takie kłopoty rozwiązuje druk DTG, jedna z najnowocześniejszych metod znakowania odzieży. Efekt uzyskuje się dzięki specjalnej drukarce do tekstyliów. Koszt jest uzależniony od nakładu, przy większych partiach odzieży będzie niższy. Przede wszystkim jednak nadruk DTG to pełna paleta kolorów wraz z przejściami tonalnymi. Ta metoda najlepiej nadaje się na koszulki bawełniane oraz koszule. Można nią znakować ubrania różnych kolorów, ale najtańsza jest w przypadku białych – przy innych barwach pod wydruk trzeba nanieść specjalny biały podkład.
Na wielokolorowe wydruki pozwala również sublimacja. Wykonuje się ją w nieco podobny sposób, co termotransfer, ale do przygotowanie wzorów nie używa kleju, a sam tusz. Efekt kolorystyczny będzie świetny, sublimacja ma jednak spore ograniczenie: nadaje się tylko na białe tkaniny wykonane z poliestru.
Zastanawiasz się na jaką odzież warto nanieść nadruk? Wejdź na https://odziezbiznesowa.pl// i sam się przekonaj!