Do najpopularniejszych platform, na których są tworzone sklepy internetowe należą PrestaShop oraz Shoper. Obydwie mają zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników. Warto wiedzieć, że z oprogramowania PrestaShop korzystają firmy zajmujące się handlem e-commerce zarówno w Polsce jak i na świecie. Shoper natomiast jest polską platformą, która na naszym krajowym rynku także cieszy się świetnymi opiniami wśród wielu przedsiębiorców. Jak zatem zdecydować, które oprogramowanie sprawdzi się lepiej do stworzenia e-sklepu? Porównujemy obie platformy!
PrestaShop vs Shoper – co wybrać?
Porównanie ceny i popularności
Zdecydowanie większa ilość właścicieli sklepów internetowych postanawia zaufać oprogramowaniu PrestaShop, w którym specjalizuje się choćby nawet https://jash.pl. Na tej platformie swoje e-sklepy założyło ponad 250 tys. przedsiębiorców. Shoper natomiast posiada około 10 tys. zwolenników. Wielu właścicieli sklepów internetowych, decyduje się na stronę stworzoną w oparciu o platformę Presta, ponieważ to oprogramowanie jest dostępne bezpłatnie, za korzystanie z usług Shoper, należy zapłacić abonament.
W ofercie dostępne są 4 pakiety, które możesz wykorzystać. Ile kosztuje abonament w Shoper? – Pakiet złoty (79 zł), platynowy (119 zł), diamentowy (150 zł) i diamentowy (299 zł). Dodatkowe opłaty są pobierane, jeśli chcesz otrzymać od Shoper wsparcie techniczne. Hosting i domenę masz za darmo.
Czy PrestaShop jest darmowe? Jak to wygląda naprawdę? Musisz mieć na uwadzę, że PrestaShop jest darmowe, jednak jeśli chcesz skorzystać ze wsparcia lub wybrać dodatkowe funkcje lub szablony, musisz liczyć się z kosztami. Oznacza, to że nie jest w pełni darmowym oprogramowaniem.
A co jeśli chodzi o popularność? W tej chwili Shoper posiada około 25 tysięcy sklepów, a PrestaShop ma na swojej platformie około 250 tysięcy przedsiębiorców. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że Shop skierowany jest o polskich firm, a nie na rynek międzynarodowy, jak PrestaShop.
Porównanie funkcjonalności
Zarówno Shoper jak i PrestaShop posiadają bogaty wachlarz szablonów oraz motywów do wyboru. Warto widzieć jednak, że Presta oferuje także możliwość stworzenia szablonów przez strony zewnętrzne. Mając na uwadze funkcjonalności obydwu platform, należy zwrócić uwagę na to, że PrestaShop jest oprogramowaniem zagranicznym, dlatego też często w sklepach tworzonych w oparciu o ten system brakuje funkcji ułatwiających zakupy na polskim rynku.
Jeśli stawiasz typowo na Polski rynek, tutaj Shoper wysuwa się lekko na prowadzenie. PrestaShop jest zagranicznym oprogramowaniem, dlatego nie ma funkcji, które są przeznaczone, tylko i wyłącznie w polskim rynku. Nie połączy kont z innych stron internetowych np. Allegro. Tutaj wyprzedza go Shoper, który umożliwia taką opcję dla swoich klientów – a wszystko dlatego, że jest to aplikacja stworzona przez Polaków. Kierując swoje produkty na rynek zagraniczny postaw na PrestaShop. Oprogramowanie ma ponad 40 języków, które są dostępne podczas instalacji. Jest tu także narzędzie do tłumaczenia treści sklepu.
Oba oprogramowanie są regularnie aktualizowane, dlatego możesz mieć pewność, że Twoja strona będzie mogła się rozwijać i korzystać z najnowszych funkcji.
Na Shoper możesz liczyć m.in. na krótkie i długie opisy produktów, przekierowania 301 i Google Sitemap. Co więcej, ma także wbudowane interakcje z Google – Google Analytics, Google Customer Reviews i Google Search Console.
Jeśli chodzi o PrestaShop, to posiada ponad 600 funkcjonalności, możesz zarządzać zamówieniami z Facebooka, ma integrację z Google i umożliwia tworzenie przyjaznych adresów URL.
PrestaShop vs Shoper – co wybrać?
Już znasz ich funkcjonalności. Dlatego powinieneś teraz sam zdecydować, które opcje są dla Ciebie najważniejsze. Można powiedzieć, że bardzo się od siebie nie różnią. Aby wybrać najlepszą opcję, przeanalizuj oba oprogramowania pod względem swojego biznesu, indywidualnych oczekiwań. Pamiętaj także, o środkach, którymi dysponujesz.